5.2.2010

Pullapaasto

Tällä viikolla olen oivaltanut, että ehkä tärkein keinoni kilojen karkotukseen on kieltäytyminen makeista kokoustarjottavista.
Normiarjessa sokerisia houkutuksia on tyrkyllä usein. Pahimpina päivinä olen mussuttanut pullaa posket pullollaan parissa kolmessa tilaisuudessa. Nyt olen sanonut kohteliaasti kiitos ei tarjolla olleille ihanuuksille.

Herkkuihin sortuminen oli tällä viikolla lähellä Invictus-elokuvan ennakkonäytöksessä. Yleensä olen varustautunut leffaa varten megakokoisella karkkipussilla. Suurimman osan sen sisällöstä olen todennäköisesti hotkinut leffaa edeltävien mainosten aikana. Aluksi leffan katselu ilman herkkuja tuntui tosi tylsältä. Samaan aikaan huomasin aavistuksen verran ärtyväni ympäriltäni kuuluneista namipussien rapinasta. Onneksi tunne meni nopeasti ohi. Nyt inhimilliselle reaktiolleen voi vain naureskella.

Ihan ilman herkuttelua elokuva ei silti sujunut. Pihistin vieressäni istuneelta mieheltäni leffan aikana peräti viisi popcornia. Niistä jokaista maistelin yksitellen, hitaasti nautiskellen.

Hyvää Runebergin päivää kaikille!

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä vaan pullapaastoon. Itselleni on helpompi pidättäytyä pullasta kuin suolaisista herkuista. Ota seuraavalla kerralla leffaan vaikka viinirypäleitä.
    Samassa veneessä ollaan sekä Nepalin hyväksi laihduttajina että bloggaajina.
    www.vantaanlauri.fi/blogit/kaninruokaa

    VastaaPoista
  2. Tuo pullakahvi-syndrooma on kyllä niin totta. Poppareitahan saa tietysti syödä, laihduttihan Madonnakin kjuulemma poppareiden avulla (tosin ne olivat varmasti jotain erikoispoppareita).

    VastaaPoista